O presa pentru rulmenti ajuta la indepartarea rulmentilor rotilor fara a deteriora butucul sau rulmentul in sine si poate fi utilizat atat pentru axele rotilor din fata, cat si din spate. De asemenea, o puteti folosi pentru a instala rulmenti, facandu-o un dispozitiv la indemana, cu dublu scop. Cititi mai jos pentru a afla cum sa utilizati un instrument de indepartare a rulmentilor de roata atunci cand inlocuiti rulmentii.
Ce este o presa de rulmenti si cum se utilizeaza?
Un instrument pentru rulmenti de roata este un tip de dispozitiv care permite indepartarea si instalarea usoara a rulmentilor de roata. Cu alte cuvinte, este un instrument de demontare/instalare a rulmentilor de roata care este util atunci cand va deserviti masina. Unele utilizari comune ale instrumentului includ:
Rulmentii rotilor sunt mici bile sau role de metal care ajuta rotile unei masini sa se invarteasca liber si fara probleme. Cand rulmentii trebuie inlocuiti, inseamna ca nu isi pot face treaba in mod corespunzator.
Stiti ca rulmentii rotilor masinii dvs. sunt uzati sau deteriorati daca observati urmatoarele: zgomot neobisnuit, vibratii, tremurari ale rotilor si joc excesiv al rotilor.
O presa de rulmenti vine in mod normal ca kit. Asta inseamna mai multe piese, fiecare proiectata pentru a se potrivi unui anumit vehicul. Cu un set de instrumente de presare a rulmentilor de roata, puteti intretine multe masini diferite decat puteti face cu o unealta dintr-o singura piesa.
Un instrument de instalare a rulmentilor de roata, de obicei, nu va fi o provocare atunci cand trebuie sa fie utilizat. Cu toate acestea, utilizarea corecta a acestuia este cheia pentru asigurarea unui proces fluid si rapid. Nu doriti sa ajungeti sa deteriorati componentele sau sa pierdeti mult timp.
Dupa cum am mentionat anterior, un kit de indepartare a rulmentilor este format din diferite piese. Aceste piese sunt menite sa se potriveasca diferitelor aplicatii in functie de tipul si modelul masinii. Presele se folosesc inclusiv pentru rulmenti cu bile.
Pentru a incepe procesul, utilizati uneltele cu priza si bara de extractie pentru a slabi piulitele rotilor. Ridicati masina astfel incat sa puteti scoate rotile.Deconectati conductele de frana si scoateti etrierul. Sprijiniti etrierul cu o curea sigura. Desfaceti ambele suruburi care tin discul de frana, scoateti-le si apoi trageti discul pentru a lasa spatiu pentru lucrul la alte componente.
Instalati extractorul butucului rotii folosind clemele specifice. Insurubati ciocanul culisant in extractor. Trageti ciocanul de cateva ori pentru a indeparta butucul rotii impreuna cu rulmentul rotii si (la unele vehicule) si etansarea rulmentului rotii. Separati articulatia sferica inferioara de bratul de control si trageti axa CV. Apoi, scoateti scutul de praf. Scoateti rulmentii din interior si exterior si stergeti orice urma grasime. Rotiti articulatia pentru a o expune cat mai mult posibil. Folosind un cleste cu varf , scoateti dispozitivul de fixare a inelului elastic al rulmentului. Dispozitivul de retinere va fi pozitionat in sectiunea cea mai interioara a orificiului articulatiei de directie. Selectati, din trusa de instrumente de demontare a rulmentului rotii, cel mai potrivit disc (diametrul discului ar trebui sa fie mai mic decat cel al pistei exterioare a rulmentului). Asezati discul pe pista exterioara a rulmentilor.
Din nou, selectati o cupa care este mai mare decat rulmentul din trusa de instrumente. Scopul cupei este de a primi (si de a tine) rulmentul atunci cand acesta cade de pe butuc in timpul demontarii.
Folosind o cheie si rotiti surubul instrumentului de extragere a rulmentilor rotii. De asemenea, puteti atasa o bara de intrerupere pentru efect de parghie.